Пошуковий запит: (<.>A=Гудим І$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 12
Представлено документи з 1 до 12
|
1. |
Гудим І. Розвиток пізнавальних інтересів і здібностей дошкільників із порушеннями зору [Електронний ресурс] / І. Гудим // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 24-30. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_6 Розглянуто характерні труднощі й особливості розвитку пізнавальних інтересів і здібностей у дітей із порушеннями зору дошкільного віку. Уточнено поняття "пізнавальні інтереси" і "здібності", розкрито особливості їх становлення за умов сенсорної депривації. Визначено пізнавальні здібності як інтегровані базові здібності дитини, що мають такі складові: рівень інтелектуального розвитку (мисленнєвої, мнемічної, перцептивної складових); рівень загальної научуваності дитини; пізнавальну активність як системний поведінковий прояв пізнавальних здібностей, що виявляється у допитливості, зацікавленості дитини; рівень креативної здатності дитини до пошуковості й схильність до успішного вирішення творчих завдань. Охарактеризовано сенсорні, інтелектуальні й творчі здібності. Надано методичні рекомендації для педагогів і батьків із формування та розвитку пізнавальних здібностей у дітей із порушеннями зору. Констатовано, що систематична допомога дорослого закладає передумови для формування чуттєвого досвіду, оволодіння навичками доступного полісенсорного сприймання довкілля на основі власних пізнавально-орієнтувальних дій.Рассмотрены характерные трудности и особенности развития познавательных интересов и способностей у детей с нарушениями зрения дошкольного возраста. Уточнено понятие "познавательные интересы" и "способности", раскрыты особенности их становления в условиях сенсорной депривации. Определены познавательные способности как интегрированные базовые способности ребенка, которые имеют такие составляющие: уровень интеллектуального развития (мыслительной, мнемической, перцептивной составляющих); уровень общей обучаемости ребенка; познавательную активность как системное поведенческое проявление познавательных способностей, которое проявляется в любознательности, заинтересованности ребенка; уровень креативной способности ребенка к поисковости и склонности к успешному решению творческих задач. Охарактеризованы сенсорные, интеллектуальные и творческие способности. Даны методические рекомендации для педагогов и родителей по формированию и развитию познавательных способностей у детей с нарушениями зрения. Констатировано, что систематическая помощь взрослого создает предпосылки для формирования чувственного опыта, овладения навыками доступного полисенсорного восприятия окружающей среды на основе собственных познавательно-ориентирующих действий.The article is devoted to the issue of cognitive interests and abilities of children with impaired preschool children. The concept of „educational interests” and „ability”, the peculiarities of their formation under conditions of sensory deprivation are defined more clearly. The compensatory potential of different types of cognitive abilities is discovered. The guidelines for teachers and parents on the formation and development of cognitive abilities of children with visual impairments are presented. The difficulties of cognitive processes and ways of overcoming them under the influence of specially organized psychological and pedagogical support are revealed. It is determined that children with visual impairments need constant stimulation perception, stimulation of interest in the surroundings, the help in the study of properties of objects and phenomena of various qualities and relations, ensuring the success of cognitive interests; the skills of the differentiation of certain characteristics, comparison of objects and phenomena, their generalization. Systematic assistance adult lays preconditions for the formation of sensory experience, mastery of skills available polysensory of perception of surroundings based on cognitive action. The instructional techniques and tools of learning, playing and communication activities of preschool and developmental environment in accordance with program requirements approved state standard are described.
|
2. |
Гудим І. Педагогічний on-line форум з проблем спеціальної педагогіки [Електронний ресурс] / І. Гудим // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 4. - С. 101-104. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_4_15
|
3. |
Гудим І. М. Формування елементарних математичних уявлень у дошкільників з порушеннями зору [Електронний ресурс] / І. М. Гудим // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія : Соціально-педагогічна. - 2010. - Вип. 15. - С. 356-360. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkp_sp_2010_15_87
|
4. |
Гудим І. М. Педагогічні технології раннього втручання для дітей з глибокими порушеннями зору [Електронний ресурс] / І. М. Гудим // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2015. - Вип. 10. - С. 49-56. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2015_10_10
|
5. |
Гудим І. М. Використання казкотерапії в корекційно-виховній роботі з дошкільниками з порушеннями зору [Електронний ресурс] / І. М. Гудим // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2010. - Вип. 1. - С. 77-82. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2010_1_15
|
6. |
Савченко А. М. Порівняльний аналіз податку на прибуток та податку на виведений капітал: сучасні реалії та перспективи [Електронний ресурс] / А. М. Савченко, І. А. Гудим // Інвестиції: практика та досвід. - 2018. - № 11. - С. 66-69. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipd_2018_11_13
|
7. |
Гуріна Н. В. Економічна сутність креативного обліку та його застосування підприємствами України [Електронний ресурс] / Н. В. Гуріна, І. А. Гудим // Modern economics. - 2019. - № 15. - С. 84-88. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/modecon_2019_15_14
|
8. |
Гудим І. В. Сутність адміністративної юрисдикції та її місце в адміністративному процесі [Електронний ресурс] / І. В. Гудим // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2022. - № 1. - С. 92-97. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvdduvs_2022_1_18
|
9. |
Гудим І. В. Концептуальний погляд на сутність та особливості адміністративно - юрисдикційних правовідносин як складника адміністративного процесу [Електронний ресурс] / І. В. Гудим // Право і суспільство. - 2022. - № 1. - С. 141-147. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pis_2022_1_22
|
10. |
Гудим І. Адміністративно-юрисдикційні провадження: властивості та класифікація [Електронний ресурс] / І. Гудим // Юридичний вісник. - 2022. - № 4. - С. 101-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/urid_2022_4_14
|
11. |
Луговий В. І. Про результати виконання у 2022 році наукових досліджень з проблем розвитку освіти, що потребують невідкладного розгляду [Електронний ресурс] / В. І. Луговий, О. М. Топузов, І. Ю. Регейло, І. М. Гудим. // Вісник Національної академії педагогічних наук України. - 2023. - Т. 5, № 1. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/HNAESU_2023_5_1_16
|
12. |
Гудим І. В. Характеристика системи суб’єктів адміністративно-юрисдикційних проваджень та її системоутворюючих ознак [Електронний ресурс] / І. В. Гудим // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2023. - № 1. - С. 407-413. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvdduvs_2023_1_63
|